In de transport & logistiek is altijd veel aandacht voor sales. In de afgelopen jaren is marketing echter ook steeds belangrijker geworden. Om dit te onderstrepen wordt tijdens het Congres Marketing in Transport & Logistiek dit jaar de eerste NT Marketing Trofee uitgereikt. Een nieuwe jaarlijkse traditie in de B2B marketing van de sector.
De finalisten zijn aangedragen via het jaarlijkse onderzoek marketing in transport & logistiek van Nieuwsblad Transport. In het onderzoek zijn 50 organisaties genoemd. Op basis van de website, branding en aanwezigheid op sociale media zijn de volgende finalisten geselecteerd:
Deze bedrijven gaan zich op 31 maart aanstaande presenteren aan het publiek tijdens het Congres Marketing in Transport & Logistiek.
De NT Marketing Trofee komt toe aan de organisatie, natuurlijk binnen de logistiek, die zijn marketing het beste heeft georganiseerd. Criteria waarop wordt beoordeeld zijn: (1) visie en strategie, (2) (groei in) marktaandeel, (3) branding, (4) vernieuwing en (5) organisatie.
De jury bestaat uit topmarketeers uit en gelieerd aan de sector.